mental hälsa och robotdamsugare

Det är verkligen ingen dans på rosor att vabba, och att vabba en hel vecka tar verkligen priset. Jag tror vi aldrig varit hemma med båda så här länge (med vabb alltså)


Klara är fortfarande inte helt bra i magen och äter dåligt så de fick vara hemma i dag med. Jag fick lyckan att åka och jobba, vi brukar vabba varannan dag så att man inte blir sönderstressad på jobbet eller hemma.


Det är supermysigt att vara hemma med barnen, de är så smarta och roliga. De leker mycket med varandra och hittar på massa med upptåg. Emellanåt, hahah:-) Däremellan är det vilt slagsmål om just DEN leksaken, diverse utbrott, bus och trots. Äter eller sover de dåligt är deras tålamod och glädje lite mindre, såklart.


Nu när jag fått åka till jobbet så är det väldigt skönt, kunna andas, slappna av, tänka en hel mening, tala hela meningar, toalettbesök och lunch! Sen när arbetsdagen är över längtar jag så mycket efter mina små och komma hem till deras kramar gör mig så lycklig!


*****
I present fick jag en superbra robotdammsugare som vi döpt till Bella, det känns som den verkligen kommer underlätta vårt liv! Hon har redan sanerat både övervåning och undervåning och fått MVG av hela familjen utom från katten Greta som är mycket misstänksam.

Kommentarer

  1. Vad bra med en robotdammsugare! Måste det vara helt undanplockat på golvet då när den kör? Vi har så mycket leksaker och grejer jämt på golven...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både jag och nej. Ju mer man plockar bort desto noggrannare städar hon. Men hon undviker alla leksaker o möbler. Vi har en app som larmar om hon trasslar in sig.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering