Ilsken Alfred

Pust säger jag bara. Alfred har kommit in i någon utvecklingsperiod/fas/trots och är ilsknare än någonsin. Han vet liksom inte vilket ben han ska stå på och allt vi gör är fel. Det är lite som psykologen Louise Hallin säger att med 3-5 åringar har man 20 mindre konfliket i timmen och 5 stora varje dag.


Jag är minst sagt opopulär, det är just nu bara pappa som gäller och när jag smyger in för att väcka honom på morgonen skriker han: GÅÅÅÅ! Vart är PAPPA?!


Han är arg som ett bi.


Varje kväll säger jag god natt, sov gott och jag älskar dig. Häromdagen svarade han: -jag älskar bara pappa!. Vafan....


Sen ska han kunna ALLT själv, han blir rasande om han inte kan eller vi råkar göra något före honom, han får oså stora gråtattacker. Dessutom är all mat just nu ÄCKLIG. Däremellan är han så rolig, smart och mysig men just nu är de stunderna mycket få..


Jag försöker hålla mig lugn, samtala när han är lugn, försöka få honom att använda ord istället för att skrika eller gråta. Andas och räkna till 10.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering