Operation av halsmandlar

I fredags opererade Alfred bort sina halsmandlar, körtel i näsan och vax i öronen.  På uppvaket började han blöda massor och de fick söva om honom. 2 timmar senare blev han utskriven och fick åka hem. Helt sjukt egentligen, att man släpps hem i föräldrars vård som ingenting. Visserligen är allt rutinoperationer men en operation är ändå ett ingrepp. 

En knäckt hjälte. Så fantastisk och modig. När han kom hem var näsan blodig, han var alldeles blek och helt slut. 
Han kan fortfarande inte prata ordentligt, sår i och kring näsan, dreglar en del och äter som en myra. 

Han var mycket piggare i går men pratar dåligt och äter dåligt. Det går åt mkt glass i detta hus. En vecka ska han vara hemma så vi kommer köra varannan dags Vabb. 

Jag och Klara var på Bamsegympa både lördag och söndag. Vi provade ortens Bamsegympa men kände båda att vi vill stanna kvar på den gamla. Men denna termin köra vi båda dagarna om vi orkar. Den nya kanske blir bättre? 

I dag är jag hemma med Alfred. Än sover han och jag sitter o njuter av mitt kaffe och vetskapen att få ta hand om min pojke en hel dag. Bara han och jag. Mys!



Kommentarer

  1. varför opererade man bort körteln i näsan ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade svårt att andas genom näsan, snarkade, andades med öppen mun, lät alltid täppt, grötig röst..Mmm

      Radera
    2. oki, hoppas han krya på sig snabbt:)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering