Arbeta och jourdagis

Då var semestern slut, känns oerhört tråkigt och vi var lika ledsna allihopa i morse. Nästan varje dag i 4 veckor har de vaknat efter 06, idag var de såklart medvetslösa och jättetrötta när jag väckte dem. 

I dag var det dessutom jourdagis, vilket betyder att 5 förskolor med barn och personal trycka i hop på en förskola någonstans i kommunen. Denna gång var det förskolan som ligger en bit ovanför oss. I morse när vi kom fanns inga hyllor att lägga alla extrakläder i, ingen personal vi kände, inte ens från våra avdelningar och hur snurrigt som helst att hitta var de var. 

Det kändes inte roligt att lämna dem, jag kände mig som världens sämsta och en stor del av mitt hjärta gick sönder när jag åkte. Jag sa i alla fall att de är helt torra, de måste påminnas och jag har inte skickat med blöjor förutom 4 st om Alfred vill bajsa i dem. 

Denna gång tänker jag vara benhård. Kan inte de se till att mina barn går på toaletten så kommer jag riva upp himmel och jord, de har ju tvingat på barnen innan blöjor för de säger de kissar på sig och inte hinner. 

Skitsnack. Inte en olycka på 5 veckor och vi har kissat på varenda konstigt ställe som finns i hela Sverige. 

*****
Vi har haft det underbart och det är så skönt att de är stora nu, allt blir så mycket enklare och roligare. Jag älskar dem så mkt och är så stolt över dem. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering