Vecka 13 (12+5)

Ännu en dag på jobbet, jag blir så frustrerad på alla människor som i stället för att göra något åt saken  springer runt och piper. Sånt går jag (just nu) i taket för, mina stackars arbetskamrater får avhyvlingar och onda ögat var och varannan timme och däremellan kramar, då jag just nu är i en oerhört kontaktsökande period. Alla blir kramade på vare sig de vill eller inte.

Ja, mina arbetskamrater har det inte lätt inte.

****
Maken och jag möttes i stan i går, jag åkte pendeltåg in och lyssnade på Adam och kompani, så osmart. För de är så roliga när de diskuterar allt från fobier till analklåda att jag skrattar högt i vagnen. Pinsamt!

I alla fall så träffade vi en barnmorska som var oerhört förkyld, men väldigt trevlig. Hon hade jobbat med detta i 25 år och var oerhört säker och väldigt snabb.

Sist med Isak vill jag minnas att det tog nästan 45 minuter men nu tog det max 15-20 minuter. Jag tror jag höll andan hela proceduren och knappt yppade ett ord förutom tacksamma pustningar när on berättade vad hon såg och att det såg bra ut.

Hon tittade på bebis 1 som låg på rygg och var oerhört fin och lätt att se. Han/hon var helt perfekt och inga konstigheter.

Bebis 2 låg med huvudet neråt och var inte särskilt samarbetsvillig men även han/hon var perfekt. Hon kunde se att de var tvåäggstvillingar, att de växt jättefint och var alldeles som det skulle.

Vi fick med oss massor av fina bilder!

Efteråt var jag alldeles slut som en urvriden trasa, men av alla människor ringde jag min mamma och berättade, som faktiskt blev glad.

Hon ska hit till min mormor som bor 4,5 mil bort nästa vecka. Men tror ni att hon kommer komma förbi? Nejdå.

Vi åt sen mc donalds som inte alls var gott, jag kan oftast bara äta 1/4 av maten nu för tiden och tycker den mesta maten är otäck. Svårt att äta. Vi har inte ätit det sen i sommras men då minns jag det som helt ok mat.

Tack för all support och alla era kommentarer. Även i dag känns allt overkligt och väldigt konstigt. Nu ska jag maila svenska tvillingklubben och boka föräldrautbildning och maila kliniken, dagens måsten förutom att jobba då förstås..

Dagen till ära har jag en tröja där det står med stora bokstäver Bebis på. Lite knasigt kanske men jag måste ju visa på nåt sätt att allt är ok.

Bebis 2

Båda två

Bebis 1

Kommentarer

  1. Åh vad skönt att det gick bra igår, du var med mig hela dagen i tanken.

    Jättegrattis och kram

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att allt såg bra ut!!
    Så glad man blir av ett sådant inlägg direkt på morgonen!
    Kram till dig
    Linda från Skåne

    SvaraRadera
  3. Underbart! Fast nu undrar jag hur många gånger du fått mig att gråta glädjetårar på tåget. ;)

    Så fina! Och jag skulle gärna ta att vara din arbetskamrat.

    Stora kramar!

    SvaraRadera
  4. Underbart, stor grattiskram till Er!!
    // Isse

    SvaraRadera
  5. Åh så härligt att höra. Det var ett mycket efterlängtat inlägg ifrån dig. Har tänkt så mycket på er. Tänk att du skall bli mamma till 2 små underbara bebisar inom ett halvår.
    Jag fick en kram på jobbet igår och det värmer. Så fortsätt att kramas.
    KRAM KRAM KRAM Kvickan

    SvaraRadera
  6. Åh!! Kram och innerligt grattis!!!

    /Karin

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! Jag är så himla glad för er skull. Det är er tur nu. :)

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Wihooo!!!! Alldeles alldeles underbart!!

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att allt var bra!!!

    SvaraRadera
  10. Åh så himla skönt! Grattis!
    -Jenny-

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt ju!!! Stort grattis!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken lättnad! Så fantastiskt underbart! Stort grattis!

    SvaraRadera
  13. Jag har följt din resa i nästan 2 år, sedan vi började försöka bli med barn. Jag är så glad för din skull, att allt såg bra ut! Hoppas graviditeten fortlöper bra, men kan tänka mig att det blir jobbigt att bära på 2 guldklimpar =) Men vad värt det sen när de kommer!! Kram

    SvaraRadera
  14. UNDERBART!!!! Jag höll på att få fnatt då datorn inte startade upp snabbt nog så jag kunde hälsa på här..
    Blir så glad så tårarna rinner. Stor lycka.

    Massor med kramar från Lena och missarna

    SvaraRadera
  15. Wohoo, underbart!
    Vilka små sötnosar, de är så perfekta.

    /Dustpuppy

    SvaraRadera
  16. Så fina :)
    Grattis.

    Kram
    Ahm66

    SvaraRadera
  17. Stort stort Grattis!!!!!!! Vilka underbara sötisar! Så glad när jag läste detta.
    Kramamr

    SvaraRadera
  18. Tittade in hos dig det första jag gjorde efter att ha slagit på datorn!
    Så härligt med bilderna.
    Stor Kram Titti

    SvaraRadera
  19. DU SKA BLI TVÅBARNSMAMMA!!!! Hjälp vad häftigt!!! Det är bara förbereda dig på ett himla liv, inget blir som förr, en massa kärlek blir det också förstås, det är det viktigaste så man orkar med i farten. GRATTIS och kram och klapp på lilla magen! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  20. Åh! Isaks fina småsyskon, hej på er!!! Det ska ju inte stå bebis, det ska stå BEBISAR hehe!! Kram kram kram
    Sarah

    SvaraRadera
  21. Åh va skönt att höra! Jätteglad för er skull.

    SvaraRadera
  22. Vad glad jag blir! Vad skönt!
    Stort grattis till hela familjen!!!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  23. Åh, jag blir så glad för er skull att tårarna rinner. Finaste, finaste små bebisarna! Tänk att Isak får bli storebror inte bara till ett syskon utan till två.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  24. Glad för er. Det kommer gå så fint!

    SvaraRadera
  25. Så fantastiskt! Kram!

    SvaraRadera
  26. Så underbart och fantastiskt!
    Precis som, det ska vara och vilka fina bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Så fick man gråta lite lyckotårar så här på morgonen då.
    Jag är så otroligt glad för er skull. Jag har hållit alla tummar och tår ända sen ni påbörjade den senaste ivf-resan och jag är så glad för de här fantastiskt fina små mirakelbebisarna.

    SvaraRadera
  28. Massa massa massa grattis! Verkar som att du äntligen ska få bli mamma :)

    SvaraRadera
  29. Gud vad roligt att höra att det gick bra. Massa grattis!

    SvaraRadera
  30. Underbart roligt att läsa din uppdatering. Grattis igen!

    SvaraRadera
  31. Grattis Cecilia!! Wow, det känns lite som att Ni äntligen kommer att vinna högsta vinsten..
    Så glad för Er skull =)
    Kram /Vivela

    SvaraRadera
  32. Hurra, hurra! Vilken lycka!!!!

    Hoppas jag kan följa efter i dina spår sedan...

    Stor kram!

    SvaraRadera
  33. Vad härligt att allt såg bra ut! Jag är så glad för er skull. / uppsalamamman

    SvaraRadera
  34. Grattis, vad underbart att det gick bra!

    SvaraRadera
  35. Ååå så underbart!! Hade er i tankarna hela dagen igår! Så fint att få se dem och så härligt att allt är bra! <3 Din blogg är den enda "gravida" bloggen jag kan läsa, dessutom gör jag det och är glad! Din blogg ger mig med endo hopp :)
    /U

    SvaraRadera
  36. Underbart! Nu måste jag nog gråta lite förbereda skull! Grattis! (Och en sån tröja ville jag gärna haft när jag var gravid, fånig men fin)

    SvaraRadera
  37. Stort grattis! Vad glad jag blir för er skull. Vilken lycka! Tänk att det växer två små fina mirakel i dig. Fantastiskt! : )
    Kram

    SvaraRadera
  38. Åååå så underbart att höra!!! Underbart fina bebisar <3
    KRAMAR

    SvaraRadera
  39. Grattis x två! På Facebook (du har säkert redan koll) finns det ett jättebra tvillingforum där man kan köpa och sälja tvillingsaker. Allt kommer i tvåpack och min kompis som är tvillingmamma säger att det är såååååå bra! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört det, den är dock inte hemlig och den dag jag går med kommer alla undra. Men det ska jag. Snart :)

      Radera
  40. mamma till 3 och mormor till 1019 februari 2014 kl. 21:15

    Ååååhhhh....vad UNDERBART att höra.
    Känns overkligt på nåt vis att det har funkat så som det gjort, tycker jag, hur ska det inte kännas för er ?
    Fortsatt lycka till.

    Hälsningar Trelleborg.

    SvaraRadera
  41. Fantastiskt! Varmaste grattis till er!
    Kram
    Kristina

    SvaraRadera
  42. Grattis x2, har följt er resa 2 år tillbaka och är så glad att det äntligen är er tur !! Kramiz Jenny

    SvaraRadera
  43. Fantastiska nyheter! Måste va en helt underbar känsla :)
    Många grattis o lycka till med resten av graviditeten!

    SvaraRadera
  44. Men för GUDS SKULL jag har ju inte varit in och vad är det jag får se nu om inte jättejättejättefina bilder! Tvillingar! Alltså OM jag blir glad! Så oerhört glad. Stooooooooor kram!

    SvaraRadera
  45. Har läst igenom din blogg och den långa resa ni har varit med om. Ville bara säga grattis till era väntande tvillingar och till eran änglakille.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering