:(

Nämen det här gick ju inge bra.

Knyttet var jättesvår att se, hon tryckte hårt och grejade väldigt mycket, det gjorde ganska ont. Till slut fick jag gå och kissa. Sen såg hon lite bättre. Den låg helt stilla men i slutet började  knyttet greja och vinka. Jag blev så rörd, det var så häftigt. Allt såg jättefint ut, vi såg urinblåsan, hjärtat, näsan och nackspalten. Knyttet låg jättelångt ner, ända nere vid blygdbenet.

Sen sa hon att hon tyckte sig se vätska i huvudet på fostret, men poängterade att det var svårt att se. Hon bokade in besök redan på torsdag hos läkare för vaginalt ultraljud för att se om det var som hon misstänkte.

Och då är prognosen inte god, då blir det fostervattensprov och andra prover. Sen måste vi besluta beroende på resultat. (jo, jag har googlat)

Jag tror hela världen stannade. Jag blev så ledsen, det känns som jag håller på att gå sönder. Slits itu.

Jag hade precis börjat hoppas och tro, vilket misstag. Vi har aldrig haft medvind. Varför skulle vi ha det nu?

Jag fick foton med. Men jag har inte ens plockat upp dem ur väskan.



Kommentarer

  1. Jag beklagar att ni inte fick ett bra besked. Ni är så värda att få ett friskt barn.

    SvaraRadera
  2. Åh jag blir så ledsen... Men mycket kan se fel på ul!!

    SvaraRadera
  3. Å så fruktansvärt!

    SvaraRadera
  4. Åh...
    Så ledsamt att det inte var ett bra besök och att ni fick en massa oro med er hem.
    Se till att få undersökt ordentligt igen med ultraljud och gärna två gånger !!
    Det får inte bli nåt misstag nu för sånt har man ju läst om då det slarvats.. Hoppas ni slipper det och att det blir positiva nyheter på torsdag. Jag håller tummarna..
    Massor med kramar till dig.
    /Lena och missarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi ska absolut ha en second opinon om det visar nåt i morgon.

      Kram till dig!

      Radera
  5. Det kommer bli bra, som hon sa att det är svårt att se.

    Skickar styrkekramar lill

    SvaraRadera
  6. Hej, jag har aldrig kommenterat förut, och jag kan på ett sätt inte föreställa mig vad du går igenom, har inte haft så svårt att bli gravid, men vet vad det innebär att på ett relativt tidigt ul få veta att allt kanske inte är bra med bäbisen.
    För oss var det vätska i buken. Mycket vätska. Det såg inte bra ut. Vi fick vänta tre veckor och sen göra fvp och sen vänta och vänta igen på långtidsanalysen. Har aldrig upplevt sådan ångest. Att kanske behöva ta ett fruktansvärt beslut. Fvp visade inga avvikelser, vätskan i buken försvann och på RUL kunde man inte längre se något konstigt. Jag har fortfarande inget facit, är nu i vecka 32, är orolig och funderar om något trots allt är fel, men vi valde att gå vidare med graviditeten. Jag hoppas att du kan få positiva besked av läkarna fort och att ni få bra stöd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!

      Tack för din berättelse, vad starka ni är, önskar er all lycka!

      Tack för dina fina kommentar

      Radera
  7. Hej,

    Så tråkigt att höra att du fick med en massa oro med dig hem och jag förstår att de oroliga tankarna snurrar för fullt nu.

    Trots att allt i övrigt såg bra ut, blir det såklart det negativa de inte kunde bekräfta som du fokuserar på.

    Ord kan inte ändra situationen men jag vill skriva denna kommentar och med den önska dig och din man lugnande besked på torsdag och stunder av sinnesro fram till dess.

    /Uppsalamamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns inte alls roligt.

      Sinnesro! Det skulle vara skönt, det har jag inte upplevt på många år.



      Radera
  8. Men näe, jag kan inte tro att det är sant! Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon ska ha fel. Förstår att din värld rasar, förstår att allt stannar, förstår att det är svårt att tänka på något annat än att det kanske inte är bra. Men vi ska hoppas, hoppas att allt är bra. Du måste få det här nu. Du bara måste det! Hoppas tiden rusar till på torsdag. Skickar stor stor kram!

    SvaraRadera
  9. Jag håller mina tummar för att allt ska se bra ut på torsdag!! Tänker på dig och skickar stora, varma kramar!!

    SvaraRadera
  10. Hoppas så innerligt att hon såg fel och att ni får lugnande besked på torsdag!
    Kram till dig!
    /Anna

    SvaraRadera
  11. Så förfärligt att behöva hå ifrån med oro... Hoppas tiden till torsdag inte släpar alltför mycket och att VULet ger bättre/lugnande besked.

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Hoppas INTE det är som hon misstänker! Kram

    SvaraRadera
  13. Hoppas såå att allt är bra! Jag hoppas att det blir en bättre bild nästa gång! Många kramar Charlotta

    SvaraRadera
  14. Men nej! Jag hoppas att ni får lugnande besked på torsdag och att allt ska gå er väg framöver! Det måste det göra!

    SvaraRadera
  15. jag hoppas så att hon såg fel och att ni får andra bättre besked imorgon!!! håller tummarna och tänker på er! många kramar från en som nyligen börjat läsa din blogg

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Som om det inte var nog

Prick del 2 (mystiska utslag)

Uppdatering